loading...

راهنماي سفر با تور مسافرتي

اگر مسافر شهر استانبول باشيد قطعا مي دانيد كه قسطنطنيه نام قديمي شهر استانبول بوده كه در زمان امپراتوري روم شرقي قرار داشته.

بازدید : 280
11 زمان : 1399:2

سفر به بزرگترين شهر دو قاره اي جهان با تور استانبول

اگر مسافر شهر استانبول باشيد قطعا مي دانيد كه قسطنطنيه نام قديمي شهر استانبول بوده كه در زمان امپراتوري روم شرقي قرار داشته كه بعد ها با تصرف امپراتوري عثماني به نام "استانبول" تغيير نام پيدا كرده است. مهمتر اينكه بزرگترين و مهمترين شهر در ميان شهرهاي توريستي تركيه و همچنين مركز فرهنگي و تاريخ آن هم به شمار مي رود. دليل شهرت آن از لحاظ جفرافيايي اين است كه تنگه بسفر باعث شده كه نيمه آن در منطقه اروپايي و نيم ديگرش در نيمه آسيايي قرار بگيرد. اين شهر به دليل تاريخ و فرهنگ و آداب و رسوم مردم استانبول بسيار مورد توجه توريست ها و جهانگردان از سراسر جهان قرار گرفته است.

قيمت تور استانبول

تور استانبول يكي از پرطرفدار ترين تورهاي خارجي است كه اتفاقا قيمت مناسبي دارد. سفر به اين شهر زيبا تقريبا با هر بودجه اي ميسر است اما حداقل هزينه اي را براي اين سفر بايد در نظر بگيريد. معمولا قيمت تور استانبول از 2 ميليون تومان شروع مي شود كه البته اين قيمت را در فصل هاي كم توريست خواهيد ديد و قيمت ها در عيد و تابستان مطمئنا افزايش مي يابد. براي تور استانبول هم در انتخاب هتل و هم در انتخاب پرواز گزينه هاي زياد و متنوعي داريد. از آنجايي كه ايراني ها زياد به شهر سفر مي كنند تقريبا تمام روزهاي سال پرواز از تهران به استانبول انجام مي شود. از طرفي اين شهر پذيراي توريست هاي زيادي از سراسر دنيا است و همين هم باعث شده تا تعداد هتل ها و اقامتگاه هاي آن زياد باشد از هتل هاي ارزان گرفته تا هتل هايي لوكس براي سفرهايي لاكچري. در هز صورت براي اين سفر از 2 ميليون تومان بايد بودجه در نظر بگيريد تا 10 ميليون و يا بيشتر. اين قيمت به طور مستقيم با زمان سفر، هتل و پروازتان در ارتباط است.

تور استانبول ارزان

پيدا كردن تور ارزان استانبول كار سختي نيست تنها بايد چند مورد را رعايت كنيد. قبل از هر چيز شما با انتخاب پروازهاي ايراني و همين طور صندلي هاي معمولي مي توانيد در هزينه سفرتان صرفه جويي كنيد. موضوع بعدي انتخاب هتل است كه اكثر افراد بيشتر به ستاره هاي آن توجه مي كنند. درست است كه هتل هايي با ستاره بيشتر گران تر هستند اما بد نيست بدانيد برخي هتل ها تنها به دليل موقعيت شان در شهر هزينه بيشتري دارند مثلا هتل هاي پنج ستاره نزديك ميدان تكسيم از هتل هاي پنج ستاره مناطق ديگر گران تر هستند. پس هم با انتخاب هتل هاي 3 يا 4 ستاره و هم با انتخاب مناطقي كه كمتر مورد توجه هستند مي توانيد در اين مورد صرفه جويي كنيد. از طرفي تور ارزان استانبول را بيشتر مي توانيد در اوايل مهر با شروع مدارس و يا فصل هاي سردتر پيدا كنيد چون در اين زمان حجم مسافران كاهش مي يابد.

تور استانبول لحظه آخري

تور لحظه آخري يكي از بهترين فرصت ها براي سفري ارزان به استانبول است خصوصا كه سفر به اين شهر و ديگر شهرهاي تركيه ويزا نمي خواهد و تنها با داشتن پاسپورت معتبر مي توانيد راهي سفر شويد. تورهاي لحظه آخري بيشتر در زمان هاي كم توريست پيدا مي شود چون مردم به دلايلي مانند سردي هوا يا مثلا شروع فصل درس يا امتحانات كمتر سفر مي روند و آژانس ها نيز براي ترغيب به سفر آفرها و تخفيف هاي خوبي ارائه مي دهند. البته براي سفرهاي لحظه آخري هميشه بايد آماده باشيد چون از زماني كه تور را رزرو مي كنيد تا شروع سفر حداكثر يكي دو روز زمان داريد و حتي گاهي تورهايي براي چند ساعت بعد پيدا مي كنيد كه قيمت و شرايط عالي دارند تنها بايد آماده سفر باشيد.

مختصري در مورد شهر زيبا و تاريخي استانبول

قبل از اينكه تصميمي براي بستن بارو بنديل سفر بگيريد بد نيست اطلاعات خود را در مورد اين شهر كه به زيبايي مدرنيته را با تاريخ و سنت هاي مختلف ادغام كرده، كامل تر كنيد تا با ديدي متفاوت تر سفر خود را شروع كنيد. جامعه استانبول شهري است كه تلفيقي از فرهنگ و تاريخ را به زيبايي در خود گنجانده است كه از نمونه هاي بارز آن مي توان به جاذبه هايي اعم از: مسجد سلطان احمد، مسجد سليمانيه، تنگه بسفر، اياصوفيه، كاخ توپكاپي، كاخ دلمه باغچه، كليساي چورا و ... اشاره نمود. اين ويژگي تلفيق زيباي تاريخ و مدرنيته باعث شده كه جذابيت هاي متنوعي براي گردشگران ايجاد شود. به طوري كه به جرات مي توان گفت استانبول جزو انتخاب هاي اول هر مسافري براي سفر خارجي مي باشد.

همچنين استانبول تنها شهر جهان است كه در هر دو قاره‌ آسيا و اروپا قرار گرفته است و اين خود دليل اصلي سفر به استانبول مي باشد. ضمنا جزو بزرگترين شهر تركيه و قلب فرهنگي و اقتصادي اين كشور نيز محسوب مي گردد. قرار گيري آن در مجاورت دو درياي سياه و درياي مرمره و تنگه‌ بسفر اين شهر را به يكي از زيباترين شهرهاي ساحلي در دنيا تبديل كرده است. موضوع اينجاست كه در سال هاي اخير استانبول به همت و پشتكار شهردار و رئيس جمهور اين كشور پيشرفت زيادي داشته و زيباسازي آن باعث جذب گردشگران و توريست هاي بيشتري شده است.

تور استانبول

قطعا برايتان سوال پيش آمده كه منظور از منطقه خليج شاخ طلايي استانبول چيست؟ درياي مرمره كه درست در جنوب خاور اروپا و شمال باختر تركيه جاي خوش كرده و در واقع پيوندگاه درياي سياه و درياي اژه مي باشد و همچنين جدا كننده بخش اروپايي تركيه از بخش آسيايي آن نيز هست. مهمتر اينكه تنگه بسفر آن را به درياي سياه و نيز تنگه داردانل آن را به درياي اژه پيوند مي‌ دهد و اين موقعيت جغرافيايي باعث شده كه عنوان شاخ طلايي استانبول را متعلق به خود كند. در ادامه استانبول شهري منحصر به فرد كه زيبايي هاي شرق و غرب در آن به زيبايي در هم پيوند خورده است و اينكه همچنين شهري است كه فرهنگ و تاريخ خود را به خوبي در معرض ديد همگان گذاشته و دنياي هيجان انگيزي بوده كه ديدني هاي زيادي براي ارائه به مسافران سراسر جهان دارد و اغلب گردشگران و مسافران به دليل لذتي كه از اين فرهنگ جامع ترك ها مي برند تصميم مي گيرند كه در محله هاي معروف استانبول مثل: محله سلطان احمد، محله ببك، محله گالاتا، اورتاكاي، بي اوغلو، آكساري و ... اقامت داشته باشند كه هم به تفرجگاه ها نزديك باشند و هم راحت تر به مراكز خريد مهم بروند و در ضمن اطلاع داشته باشيد كه تمامي سفارتخانه ها كشورهاي مهم دنيا در اين محله ها قرار گرفته اند.

شايد شنيده باشيد كه اين شهر در دوران نوسنگي يافت شده است ، استانبول امروز يك شهر مدرن و بي نظير است كه از طريق مساجد آن، قصرهاي سلطنتي و كليساهاي بزرگ و بازار باستاني به عنوان ميراث تاريخي باقي مانده است و قطعا حرف هاي زيادي براي گفتن دارد چرا كه شما به محض وارد شدن در اين تاريخ حس اين را داريد كه اين سازه ها در تمدن اژه و يا با الهام گرفتن از اسكندريه ساخته شده اند و چون استانبول با قرار گرفتن در ميان شرق و غرب و بعنوان بزرگترين شهر، پرتويي از جذابيت و هيجان را به تمامي گردشگران ارائه مي دهد و جدا از اينها موضوعات متنوعي در جذب جمعيت كثيري از مسافران ايراني به استانبول تاثير گذار بوده مثلا يكي از اين موضوعات تحصيل در استانبول است و وجود دانشگاه آك دنيز معروف در قلب استانبول كه جزو بهترين دانشگاه ها بشمار مي رود، كلي از افراد براي تحصيل اين دانشگاه را انتخاب مي كنند.

اين شهر، شهري است ميان آسيا و اروپا كه پر از جاذبه ها و خوشي‌ هاي رنگارنگ و جذابي همچون : از قصرها و مسجدهاي عثماني گرفته تا كليساهاي رومي و از جنگل و جزيره و دريا گرفته تا حمام ‌هاي تاريخي در كنار تماشاي ايا صوفيه، مسجد كبود و قصر توپكاپي همه در اين شهر پويا و زنده قرار دارند كه كلي گردشگر را محصور خود كرده است و ضمنا خيابان استقلال استانبول و ميدان تقسيم كه پر از خانه ها و مغازه هاي رنگي و ديدني بوده كه با وجود درياي سياه در شمال، درياي مرمره در جنوب و تنگه استانبول كه با شكوه تمام خود از ميان استانبول گذر مي كند و قول مي دهيم كه اوقاتي فوق العاده و به ياد ماندني را تجربه كرده و شاهد تركيبي منحصر به فرد از آب و هواي مديترانه اي و درياي سياه خواهيد بود كه در نوع خود بي نظير است باشيد.

شما مسافران به هنگام تماشاي تعداد زيادي مرغ دريايي در بندر امنيو درست زماني كه برآمدن خورشيد شهر را روشن مي كند ، قايق هاي لنگر انداخته را مي بينيد كه به آرامي در نوسان بوده و گويي به شما خوش آمد گويي مي كنند و در ضمن گذشته از اين قطعا نمي توانيد در برابر عطر و بوي تازه شهر هنگامي كه اولين انوار روشنايي ماهي هاي اطراف حوزه ماهي گيري را روشن مي كند، مقاومت كنيد و همچنين خورشيد در حال غروب، هر شب شهر را به مانند يك نقاشي محو نور كرده و سايه هاي شمع گونه مساجد از شبه جزيره تاريخي برافراشته اند تا به شهر خوش آمد گويند در حالي كه خورشيد و ماه به هم اداي احترام مي كنند زماني كه روز به شب تبديل مي شود، درست در اين لحظه است كه احساس سلطاني در گهواره تمدن ها را در جمهوري تركيه حس خواهيد كرد.

و در نهايت شما عزيزان اين شهر منحصر به فرد را كه دو قاره را به هم مي پيوندد را مي بينيد كه جايگاه ديدار مردماني از كشورهاي مختلف و شاهد ادغام فرهنگ هاي مختلف بطور هماهنگ است كه احساسات كاملا متفاوتي را در شما دگرگون خواهد كرد و ضمنا آرزوي بهترين تجربه ها را براي شما مسافران محترم در اين سفر را داريم.

رسم و رسومات مردم استانبول

شايد براي شما گردشگران جالب باشد كه استانبول داراي تركيبي از فرهنگ شرق و غرب با هم را دارد و اينكه داراي مردمي خانواده دوست و بسيار خونگرم بوده و اينكه قانوني وجود دارد كه زن بعد از ازدواج با نام فاميل شوهرش صدا زده مي شود و در محافل قانوني و رسمي نيز او را با نام خانوادگي شوهرش مي شناسند و اينكه هر شهري فرهنگ ها و سنت هاي خودش را دارد.

توجه داشته باشيد كه مردم حومه شهر هر كسي را به راحتي به خانه خود دعوت نمي كنند البته اگر دعوت هم كنند براي سرو صبحانه و يا يك شام رسمي است و اينكه زماني كه ترك ها به شما خوش آمد مي گويند در پاسخ به آنها "Hoş bulduk" كه به معناي قابلي ندارد را حتما بگوييد.

با كفش وارد خانه شدن به طور كلي در تركيه ممنوع است اما در عوض به شما يك جفت دمپايي داده مي شود تا راحت تر باشيد و در نهايت اگر براي صرف شام به منزل يك ترك مي رويد حتما با معده خالي برويد چرا كه وعده هاي آنها پر و زياد بوده و بعد از غذا ذرت بو داده، آجيل، ميوه، كيك و چاي ترك ميل مي كنند كه اگر تمايل به شناخت غذاهاي سنتي استانبول داريد مي توانيد به مقالات گردشگري ما مراجعه نماييد.

مرسين كه دومين شهر مهم پس از استانبول است زبان‌ هاي مردم مرسين بيشتر تركي استانبولي بوده و اقليتي كمي كرد زبان نيز دارد و اينكه اين شهر بندري در سواحل مديترانه است كه به مرواريد مديترانه نيز شهر دارد.
بهترين زمان حراج در استانبول پايان هر فصل مي باشد و حراج زمستاني معمولا از اواسط ماه دسامبر يا اوايل ژانويه شروع شده و بين 30 تا 50 درصد تخفيف را شامل مي شود و گاهي هم در پايان ماه آوريل تخفيفات به مرز 70 درصد نيز مي رسد، حراج تابستانه هم از آغاز ماه ژوئن آغاز ميشود و تا اواسط آگوست ادامه دارد.


مركز خريد آك مركز

مركز خريد آك مركز جايزه بهترين طراحي داخلي با جوايز املاك تجاري اروپا را از آن خود كرده است و توجه داشته باشيد كه " آك مركز " در منطقه " اتيلر" قرار دارد و بسيار نزديك به منطقه تجارتي لونت و مسلك مي باشد و اين مركز 4 طبقه با حدود 250 فروشگاه و مساحت 180.000 متر مربع بوده كه به دليل خدمات حمل و نقل رايگان به هتل ها و منطقه هاي نزديك باعث شده است كه توجه گردشگران و مردم آن ناحيه را به خود جلب كرده است و در آخر اين مركز از 10 صبح تا 10 شب به روي عموم مردم باز است.


مركز خريد ايستيني پارك استانبول

اين مركز در منطقه ايستيني قرار گرفته است و طراحي منحصر به فرد و زيبايي نيز دارد و در ضمن اين مركز داراي دو بخش سرباز و سرپوشيده با سقف شيشه اي بسيار زيبا و بخش هايي مثل پارك سبز مركزي، بخش مد، شهربازي، پيست ورزش و كلاب هاي تفريحي و 12 سالن سينمايي با امكان پخش فيلم هاي سه بعدي بوده و ضمنا اين مكان با الهام از معماري تاريخي تركيه ساخته شده است كه به محض ورود كلي توريست را در حال قدم زدن و خريد مي بينيد و شما در اغلب مراكز خريد آن سوپر ماركت هاي بين المللي را مشاهده مي كنيد.


مركز خريد كنيون استانبول

اين مركز خريد 4 طبقه در منطقه تجارتي لنوت با 37.500 متر مربع و 160 فروشگاه با برندهاي برتر دنيا مي باشد قرار گرفته شده است و داراي رستوران هاي بي نظير، كافه هاي عالي، مراكز سلامتي و ورزشي و سالن هاي سينما مي باشد و ضمنا " كنيون " در سال 2006 ميلادي جايزه معماري برتر سال را دريافت كرده است.


مركز خريد گالري استانبول

اين مجموعه زيبا از مراكز خريد اوليه در استانبول مي باشد كه در جاده ساحلي واقع است و اينكه براي ساخت اين مكان از مركز خريد از " هوستون تگزاس " در ايالات متحده الهام گرفته شده است كه طراحي و ساخت منحصر به فردي و متفاوتي دارد، اين مركز داراي چندين بخش مجهز از جمله رستوران ها، سالن هاي سينما، سالن بولينگ و پيست يخي اسكيت و ... مي باشد.


آب و هواي استانبول


تابستان ‌هاي گرم و مرطوب و زمستان ‌هاي سرد، باراني و برفي ويژگي آب و هواي شهر استانبول مي باشد و ميزان بارش ساليانه استانبول به طور ميانگين 870 ميلي متر است و اينكه امان از رطوبت بي اندازه آن كه نيز اغلب زياد است، در ضمن اين شهر تابستاني گرم و آفتابي و در بعضي اوقات شرجي و زمستاني سرد و مرطوب دارد و بهترين زمان براي مسافرت به استانبول اوايل پاييز و اواخر بهار است ولي شما عزيزان توجه داشته باشيد كه براي سفر به اين شهر چه در تابستان براي فرار از خورشيد و چه در زمستان براي پناه گرفتن در برابر باران هاي مداوم با خود چتري به همراه داشته باشيد.

ددر صورتي كه ميخواهيد تور استانبول را در سايت سلام پرواز مشاهده نماييد كليك كنيد

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 102
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 27
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 43
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 28
  • بازدید ماه : 292
  • بازدید سال : 667
  • بازدید کلی : 40448
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی